Derde keer een Award gewonnen van Allebedrijvenin.nl
Nick Ringelberg, eigenaar van computerwinkel Hostje.nl aan de Ring 34 te Vught, heeft onlangs voor de derde keer een Award gewonnen van Allebedrijvenin.nl.
Deze Award is overigens al de vierde Award die hij tot nu toe in totaal met zijn computerwinkel heeft gewonnen. Hij was op 25 juli te gast bij Blikveld.
Hostje.nl is een computerwinkel die computer- en internetdiensten aanbiedt. Daarnaast is het bedrijf voorzien van een eigen werkplaats voor reparatiewerkzaamheden. Nick werkt alleen, zonder personeel, maar geeft ICT-stagiaires wel de kans om binnen zijn bedrijf werkervaring op te doen. Deze stagiaires lopen gedurende hun opleiding acht weken lang één keer per week stage bij hem. Toen de corona ons land bereikte, was het even een paar dagen stil bij het Hostje.nl. Het was overigens stilte voor de storm, want kort daarna kreeg Nick het erg druk in zijn winkel, omdat veel mensen ineens thuis moesten gaan werken en voorzien moesten worden van computers, laptops en webcams. Hij werd ook gebeld door bedrijven waar ineens alles anders ingericht moest worden. Leerlingen van school wisten zijn winkel ook te vinden, nu de lessen alleen nog maar vanuit huis gevolgd konden worden. Dan had je nog de gezinnen die maar één laptop in huis hadden, maar waar de ouders vanuit huis moesten werken en de kinderen online de lessen moesten volgen. Ook daar moesten extra computers en/of laptops geleverd worden.
Nick vindt het belangrijk om de klanten tevreden de deur uit te helpen. Bij het Hostje.nl worden alle computerproblemen aangepakt, zoals waterschade, een virus verwijderen, een kapotte harde schijf, een kapot scherm enz. Nick wijst mensen er graag op dat het belangrijk is om één keer per jaar je computer een onderhoudsbeurt te laten geven door iemand die er verstand van heeft, zodat je computer iets langer meegaat. Het grootste probleem zit volgens Nick tussen de computer en de stoel, want als men op alles klikt, haal je al snel virussen en dus problemen binnen. Sommige problemen kunnen telefonisch afgewikkeld worden, voor andere problemen moeten de klanten even langskomen.
Ondanks het winnen van zijn Awards zijn er volgens Nick nog wel verbeteringen te constateren. De klanten klagen volgens hem namelijk weleens over de trap die naar zijn winkel leidt. Dat is het enige puntje waar hij de klanten weleens over hoort, maar Nick helpt zijn klanten graag naar boven toe en draagt met liefde en plezier de computers, laptops en printers de trap op naar zijn winkel toe.
Presentatie: Berry van de Water en Erik Overman.
Techniek: Ludo Servais.
Luister hier naar het volledige interview van Blikveld met Nick Ringelberg.
Bron Novo3.nl